keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Let`s talk!






Päälläni oleva pitkähihainen paita on uusin löytöni Mangosta. Ihastuin välittömästi.

Ääh elossa ollaan, vaikka en ole nyt vähään aikaan kirjoitellut. Kiirettä on piisannut ja väsymys painaa. Oon aktiivisesti harrastanut liikuntaa, ollut yliopistolla, kirjoitellut puhetta, lukenut ja eilen olin teologien fuksiaisissa. Eksyin yöllä Espooseen, koska en osannut jäädä bussista oikeessa kohtaan pois ja poikaystävä tuli hakemaan mut hevonkuusesta onneksi, oih sankarini. Meni pieni tovi, kunnes hän löysi mut. Olin totally lost! Eipä tullut tosiaan erityisesti nukuttua, kun täytyi lähteä luennolle. Sain heti umpiväsyneenä pohtia filosofiassa argumenttien loogisuutta. Voitte varmaan kuvitella, etten ollut aamulla mitenkään hirveen filosofisella tuulella. Tämän jälkeen mulla oli viestinnässä ja vuorovaikutuksessa paneelikeskustelu, jossa mun piti väitellä uskonnonopetuksesta Suomessa. Itse olen aika puolueeton, mutta mun täytyi liputtaa uskontotiedon puolesta. Se meni ihan hyvin, sain ehkä hieman käännytettyä porukkaa, haha.

Tässä mun aloituspuheenvuoro aiheesta uskontotiedon opetuksesta koulussa:
"Omassa puheenvuorossani tahdon korostaa oppilaiden yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, jonka kaikille yhteinen oppiaine uskontotieto takaisi. Nykyisen uskonnonopetuksen ongelmana on oppilaiden erottelu uskonnon tai uskonnottomuuden perusteella. Uskontotieto takaisi tasa-arvoisen tiedonsaannin ja edesauttaisi kiihkotonta keskustelua erilaisten näkemysten välillä. Yhteinen opetettava aine uskontotieto, nykyisen uskonnon opetuksen ja elämänkatsomustiedon sijaan lisäisi suvaitsevaisuutta ja kulttuurien kohtaamista yhteisellä oppitunnilla turvallisessa arvovapaassa ympäristössä."

Mitäs tykkäsitte? Nyt mun täytyisi keksiä jokin aihe vaikuttavaan puheenvuoroon. Haluisin jonkun semmoisen, jossa voi vetoa tunteisiin, sillä se on ehkä enemmän mun juttu. Onko ideoita? Oon alustavasti miettinyt puheenvuoroa homoparien adoptio-oikeuden puolesta tai vastustaa sukupuolineutraalia lastenkasvatusta. En ole kuitenkaan ihan varma aiheista. Hei pliis auttakaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!