sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Yksi unelma taas toteutettu!



Ihan mahtava viikonloppu laulun merkeissä on nyt ohitse! Kroppaa on tullut rääkättyä kahden päivän aikana väsymykseen asti, mutta oon oppinut ja saanut paljon. Harjoiteltiin päivän alussa paljon äänen avauksia ja sitten vedeltiin muutama kipale koko poppoo yhdessä. Tämän jälkeen lähdettiin harjoittelemaan pianon säestyksillä soolona. Olin ensiksi aikana järkyttynyt siitä, että jouduin luokan edessä yksin pianon säestämä laulaa kaikkien muiden kuullen ja opettaja seurasi heidän seassaan esitystäni. Se olikin lähinnä positiivinen kokemus, eikä lainkaan kauheata kuin olisi voinut luulla.

Olin valinnut kappaleikseni Pmmp-Pikkuveli, Jenni Vartiaisen En haluu kuolla tänä yönä ja Yön Pettävällä jäällä. Oon tottunut tosi paljon laulamaan karaokea tai itsekseni ilman minkään tason säestystä, joten tuntui hieman haastavalta laulaa pelkän pianon säestämänä. Myös sen vuoksi olen tottunut laulamaan vähän hiljempaa, enkä ole päässyt käyttämään ääntäni todenteolla. Ohhoh ja ääntä lähti! Kun ääneni oli hienosti auki, niin sieltä tuli kovaa ja korkeelta. Laulustani myös pidettiin ja se kannustaa jatkamaan.

Tänään olin ihan kuoleman väsynyt ja ääni ei lähtenyt samalla tavalla kuin lauantaina. Jätin Yön kappaleen hautumaan ja opettaja sanoi, että se on hyvä tulevaisuuden kappale mulle, sillä se sopii äänelleni. Lupasin laittaa opettajalle sähköpostia, jos tulisin tässä lähiaikoina hänen oppiinsa. On niin paljon opittavaa ja odotan sitä niiiiiin innolla!

2 kommenttia:

Kiitos kommentista!